vrijdag 10 februari 2012

De Hongerspelen nu lezen, straks kijken!

Nadat ik deze week de trailer van de film The Hunger Games gezien heb, komen de Hongerspelen weer helemaal tot leven. De drie delen van deze serie heb ik vorig jaar verslonden en menigeen in mijn omgeving heeft mijn enthousiaste reacties over deze boeken gehoord. Dat heeft een aantal mensen tot lezen aangezet... en gelukkig: mijn mening werd gedeeld! Het is een heel bijzonder verhaal. En nu verschjnt er in maart een speelfilm van.

Het spannende verhaal van Katniss Everdeen van District 12 in Panem wordt in 3 delen verteld: De Hongerspelen, Vlammen en Spotgaai. Gaandeweg ontwikkelt zich een keiharde overlevingsstrijd tijdens het jaarlijkse macabere evenement De Hongerspelen; letterlijk op leven en dood. Geen reality tv-programma kan er tegenop. Ik ben reuzebenieuwd naar de film, maar vind wel dat je eerst de boeken gelezen moet hebben.
Gelukkig is weer om lekker thuis te gaan zitten lezen.

Dominique Janssen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten