donderdag 10 november 2011

Dromen.....

Om niet het gras weg te maaien voor collega's die morgen of zaterdag gaan bloggen (dat moet toch wel volop in het teken staan van de landelijke intocht van Sinterklaas in Dordrecht), ga ik het NIET over Sinterklaas te hebben.

Via een dagelijkse mail van "dagelijkse gedachte" en de brochure van Clavis kwam ik op het volgende.
De dagelijkse gedachte die ik vandaag in mijn mailbox kreeg was:

"Droom het...wens het...doe het."

Het stond op een muur geschilderd ergens in Zuid-Frankrijk.
Toen ik even later de brochure van Clavis zag (met alle leuke kinderboeken waardoor ik meteen dacht: "Kopen, kopen, kopen!") las ik een van de gedachten die daarin stond:

"Probeer voortdurend te leren en zoveel mogelijk te weten. Het zal je helpen bij het realiseren van je dromen."

Dromen, doen, durven, leren, spelen, proberen....het zijn nogal wat processen om je te ontwikkelen.
En omdat het om dromen ging, moest ik denken aan ons project "Ridder Rikki". Een boek van Guido Van Genechten, toevallig van uitgeverij Clavis.

Ons leesbevorderingsproject Ridder Rikki is een prachtig project met heel veel materialen, themaboeken en het ontzettend grappige en leuke boek van Ridder Rikki zelf.



Rikki gaat vaak naar zijn lievelingsplek onder de oude eik. Het is een bijzondere plek: Rikki doet zijn ogen dicht en verzint iets dat daarna ook echt gebeurt! De ene keer is Rikki een postbode, een astronaut, een dierenarts of een wereldberoemde zanger. Maar vandaag is Rikki niemand minder dan Ridder Rikki. En net als echte ridders in de middeleeuwen maakt de dappere held  van alles mee, met gevaarlijke draken en een lieve jonkvrouw en zo...

Overigens zijn er, naast de andere vele boeken van Guido Van Genechten, wel 10 boeken over Rikki. Ik ben helemaal stapel op dit schattige konijntje. Zorg dat je hem leer kennen, hij is echt aandoenlijk.

Oh ja, er is ook een Rikki helpt Sinterklaas-boek!

Barbara van Reijmersdal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten