vrijdag 30 november 2012

Read2Me! promotiefilm

Over Read2Me! heb ik afgelopen jaar al verschillende keren geschreven. Eerst om scholen te informeren en enthousiasmeren om mee te doen aan deze eerste landelijke editie van de voorleeswedstrijd voor brugklassen van alle niveau's. Dat leverde in Dordrecht een school op die met 6 brugklassen ging deelnemen. Dat zij meteen zouden doordringen tot de landelijke finale had toen nog niemand verwacht. Voor onze winnares was dat natuurlijk geweldig. Zij sleepte in mei jl. de publieksprijs in de wacht.

Inmiddels hebben we voor dit schooljaar 4 schoollokaties die mee gaan doen aan de eerste ronden in de klas (december - februari) en in de centrale bibliotheek Dordrecht (5 maart 2013). Ik ben benieuwd hoe dat komend jaar gaat aflopen, want onze winnares deelt nu haar voorleestips met de kandidaten in een kort promotiefilmpje. Het is in Dordrecht gemaakt in opdracht van Leesplein. Voor iedereen is nu terug te zien hoe de school op deze wedstrijd terugkijkt.





Wilt u meer  informatie over Read2Me! kijk op: http://www.read2mevoorleeswedstrijd.nl/ of neem contact op met de bibliotheek.


Dominique Janssen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten