vrijdag 24 augustus 2012

Lekker tijdschriften lezen

In de Biebwinkel liggen enkele vakbladen rondom kinder- en jeugdliteratuur ter inzage. U wordt van harte uitgenodigd om daar eens een kijkje in te nemen: Lezen van Stichting Lezen en Leesgoed (van NBD Biblion).
Altijd als ik het blad zie liggen krijg ik zin om er meteen voor te gaan zitten. Met zo'n aansprekende titel als 'Zomers lezen' lokt het blad me dit keer meteen naar een lekkere stoel in de zon. Ik kom er altijd weer verrassende recensies in tegen (voor 0 tot 12+ jaar), wijze woorden van rasechte leesbevorderaars en praktische tips die ik meteen wil doorgeven aan de scholen. Dit keer spreekt Ted van Lieshout o.a. bibliotheken kritisch aan op hun collecties poëzie bundels.

Van het tijdschrift Leesgoed bewaren we in de Biebwinkel tevens de oude jaargangen omdat bijvoorbeeld de lessuggesties in het katern Boekidee veel langer dan 1 jaar bruikbaar zijn. Ieder jaar rond de Kinderboekenweek komen ze veelvuldig van de planken om als inspiratiebron te dienen bij het landelijke thema.

Uiteraard kunt u ook eerst de site bekijken of zelf een abonnement op het tijdschrift nemen. Voor meer informatie en de inhoudsopgave van het laatste nummer: www.nbdbiblion.nl/tijdschriften of www.leesgoed.nl.

Dominique Janssen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten