woensdag 20 mei 2015

Kroepoek en saté

Liselotte Schippers & Monique van den Hout
Ni hao, ik ben Chan uit China
en dat is heel ver weg, ja!
Samen met mijn vader, mijn moeder en mijn zus
ben ik verhuisd, dat was een hele klus.
Maar mijn moeder kreeg hier een baan.
Ze wordt astronaut en gaat naar de maan!
Om aan dit land te wennen,
ga ik de buurt verkennen.
Ik ga aanbellen en iedereen begroeten,
en allerlei nieuwe vriendjes ontmoeten.
En dan leer je vervolgens haar nieuwe vriendjes kennen. Ze zijn allemaal ergens anders geboren, b.v. in Afghanistan, Polen, Suriname en Turkije. Én je leert hoe je in hun moedertaal hallo en tot ziens zegt en wat ze heel graag eten. Een leuk informatief prentenboek over vriendjes maken en andere culturen.
Voor alle wereldkinderen vanaf 4 jaar.

Clavis, € 14.95

bestellen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten