zaterdag 1 september 2012

Er zit een feest in mij

Querido's Poëziespektakel 5
Verzameld door Ted van Lieshout

Ik en jij
is veel:
is glaasje voller, volst
is schuilen in 't holst
is kleuren van de dag
is wimpel en is vlag.

Jij en ik
is heus geen twee.
Jij en ik
is meer,
is meest,
jij en ik
is feest.


Een gedicht van Mary Heylema. Samen met nog 84 dichters en 25 illustratoren staat zij in de vijfde editie van Querido's Poëziespektakel. Met gedichten over feesten in allerlei soorten en maten. Een feest van woord en beeld. Nog altijd missen we in de winkel de poëzieverzamelbundel Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is. Gelukkig hebben we nu vijf poëziespektakels op een rij en daarmee een prachtige verzameling hedendaagse kinderpoëzie. Het vierde deel is dit jaar bekroond met Vlag en Wimpel van de Griffeljury.


Wilma Verhoeven

€ 14.95

bestel via mail

Geen opmerkingen:

Een reactie posten